04 d’abril 2009

La festa de presentació dels primers e-books


Aquest passat dijous 2 d'abril, va tenir lloc a Barcelona la festa-còctel De l’oralitat a l’e-book , com a presentació dels primers e-books en català, que edita la xarxa d'editors independents, Edi.cat, entre els quals es troba El vertigen del trapezista, que està desitjant fer les primeres acrobàcies literàries en aquest format. Trobareu més informació i enllaços de la notícia al blog del Jordi Ferré.
L'acte va aplegar un bon nombre de gent (escriptors, editors, premsa...), entre els quals hi havia una nodrida representació ebrenca, com ara membres de l'organització de la Fira del llibre ebrenc (que enguany n'organitzen una de bona la primera setmana de juny), o l'escriptor Miquel Estreve.
Davant de la presentació d'aquests primers e-books i amb el ventall de possibilitats que ens ofereixen les noves tecnologies, són molts els dubtes que ens plantegem sobre el futur dels llibres i el seu format. Cal ser conscients que ens trobem en un moment de crisi, de canvis que de vegades provoquen vertigen. Amb un blocaire eminent que va assistir a l'acte i que també ebooqueja, comentàvem (copa de cava en mà) el salt tecnològic que ha viscut la nostra generació. Tenim certa edat i ja ens sembla enorme la distància que ens separa d'aquells estudiants de BUP que feien els seus treballs en una Olivetti, prement ben fort les tecles per poder escriure tres còpies amb paper de calcar. Ara els nostres llibres viatges pel ciberespai, mentre jo vaig haver de marxar de la festa a les 9, de pressa i corrents, per a agafar l'últim tren de retorn a casa.
.
Una anècdota del viatge d'anada. Els altaveus de l’estació anuncien l’arribada d’un tren amb destí Barcelona. Ho fa en diversos idiomes. Curiosament, la traducció a l’angès d’estació de França és “estación de Francia”, això sí, amb marcat accent britànic.

5 comentaris:

pluja ha dit...

Si que ha canviat el món sí! les noves tecnologies han obert un ventall de possibilitats (amb al seva vessant positiva i negativa) molt àmpli.
És època de reinventar i d'adaptar-se a les noves situacions. De fet, en això consisteix la vida no?

Rosa ha dit...

Hola Jesús,

Felicitats!!!

Quina sensació tens de tenir un llibre que es pugi llegir en un e-book. A mi m'agraden molt les noves tecnologies i penso que està bé això de no gastar tant paper. Llàstima que encara no estigui l'abast de tothom.

jo artin au ha dit...

Ostres sí; jo encare tinc el costum de percudir tecles, en lloc de teclejar a la manera informàtica... la qual cosa a vegades aprofito per, tot escoltant música mentre escric, fer-hi ritme.

Salutacions i sigui com sigui crec que la lletra i la paraula mai esgotarà, per fer-se dir, tots els mitjans que trobi al seu abast. No és la paraula i els seus mitjans materials i transmissors precisament el problema (crec jo).

Allau ha dit...

Jo és que vaig una mica despistat. Apart del kindle d'Amazon, com es pot llegir el teu e-book?

Ja m'oloro que aquest Sant Jordi em resultarà més car de l'habitual.

Clara Esquena i Freixas ha dit...

El món dels e-books és molt interessant, cada cop veig més clar (quina llàstima!) que el futur dels llibres, tal com els coneixem avui, és bastant incert! A la revolució digital li hem d'afegir la manca d'espai que patim tants de nosaltres... En fi, encara és un aparell força car per a moltes butxaques. Veurem el futur què ens diu. Felicitats pel teu blog, quina bona feina que fas!