20 d’abril 2009

Frases d'Òscar Wilde

El proper 27 d'abril, comentarem al Club de Lectura de Tortosa El fantasma de Canterville, d'Òscar Wilde. La relectura d'aquest llibre reafirma la meva convicció de trobar-me davant d'una d'aquestes personalitats genials que només apareixen cada 50 anys.
En aquest sentit, m'agrada comparar i posar dins del mateix sac, per ordre cronològic, aquestes tres genis: Òscar Wilde (1854-1900), Grouxo Marx (1890-1977) i Woody Allen (1935- ). Aquests tres personatges omplen pàgines i pàgines de frases farcides d'enginy i talent.
Per aquest motiu, i per tal de llegir-les durant la sessió del Club de Lectura, us demano que em digueu la vostra frase preferida d'Òscar Wilde.

18 comentaris:

Carme Rosanas ha dit...

Uf! Me les faràs buscar, en tinc unen quantes de referides. M'encanten les frases d'Oscar Wilde. A veure si aconsegueixo que t'arribin abans del 27.

Carme Rosanas ha dit...

Hi ha dues tragèdies a la vida. Una és la no consumació d’un anhel. L’altra és la seva consumació. De les dues, la segona, és de molt la més tràgica.


“L’egoisme no consisteix en viure com ens sembla, sinó en exigir que els altres visquin com ens sembla a nosaltres.”


”Perdona sempre al teu enemic.
No hi ha res que l’enfureixi més.”

“Que parlin de nosaltres és espantós.
Però hi ha una cosa pitjor: que no en parlin.”

“La millor manera de lliurar-se de la temptació és caure en ella.”

Carme Rosanas ha dit...

Aquestes quatre eren fàcils de trobar les tenia al blog.

J.M. ha dit...

"La millor manera de lliurar-se de la temptació és caure-hi".

Striper ha dit...

Jo un cop vaig posar una a un post. En te de molt bones.

Striper ha dit...

UHHH,
" Entre un hombre y una mujer puede haver pasion, odio, amor, pero no amistat."

Puigmalet ha dit...

Al Diccitionari n'hi ha una vintena.

Són realment genials. La meva preferida: "Vaig estar treballant en les proves d'un dels meus poemes tot el matí i vaig eliminar-ne una coma. A la tarda la hi vaig tornar a posar."

captaire ha dit...

Aquí en podeu trobar unes quantes:

http://cocaderecapte.blogspot.com/2008/11/frases-doscar-wilde.html

captaire ha dit...

I una de les que més m'agraden és:

"El món és un teatre, però l'obra té un repartiment deplorable"

Cèlia ha dit...

El llenguatge és viu, només començar, lord Canterville respon al diplomàtic nord-americà: " - Pel que sembla, a Amèrica són vostès molt naturals", i anava a posar una altra del final del llibre parlant de l'aristocràcia hedonista i l'austeritat republicana, però ho deixo per un/a altre/a!

Thera ha dit...

Interessant lectura, m'has fet recordar la meva època d'estudiant i els meus 'maldecaps' davant The Canterville Ghost.

Anònim ha dit...

la de toda la vida de wilde de que la naturaleza imita la arte es más que una humorada: es verdad

hay otra que creo que se le atribuye a dalí, que también es genial y sabia doctrina: si cuesta lo mismo quedar bien que quedar mal, ¿para qué quedar bien?

Ferran Porta ha dit...

No diria que és de les meves preferides, però deixa-la córrer aquesta: "Un home pot ser feliç amb una dona, sempre que no l'estimi".

Comparteixo alguna cosa amb Wilde, però no m'atreviria a firmar la frase en qüestió :)

Salut.

Allau ha dit...

El meu regal: "Cal evitar les discussions; són sempre vulgars i sovint convincents."

Anònim ha dit...

"Tots som dins uns claveguera, però només alguns mirem cap als estels".

Utxi ha dit...

"Avui en dia la gent coneix el preu de tot i el valor de res"

nuky5 ha dit...

Unes quantes que em fan dir la meva opinió en un treball de català:

"La moda és una forma de lletjor tan intolerable, que cada sis mesos l'hem de canviar"
"Viure és la cosa més rara del món. La majoria de gent no fa més que existir"
"Quan tothom em dóna la raó, començo a pensar que estic equivocat"


PD: la que més m'agrada és la segona;)

Eloy ha dit...

Acabo de llegir un llibre, que cita a Wilde:

"mai no llegeixo els llibres si n'he de fer la crítica: som tan influenciables..."