02 d’abril 2009

Solucions i guanyador dels jocs de març

Després del sorteig realitzat entre tothom que ha participat en algun dels jocs literaris del mes de març, Joan Guasch ha resultat guanyador del premi mensual d'un lot de llibres cedit per Cossetània Edicions . Felicitats!

Les solucions dels jocs de març són les següents:

98è joc literari: Les intermitències de la mort, de Saramago
99è joc literari: aquí trobareu les propostes del joc creatiu.
100è joc literari: cada col·laborador donarà la solució al seu blog.
101è joc literari: La divina comèdia, de Dant (en aquest joc he fracassat en l'intent de posar-lo fàcil)

.
Permeteu-me aprofundir en el resultat del 100è joc literari. Ha estat amb escreix el joc més participatiu d'aquests gairebé dos anys. Per tal que us feu una idea, el joc amb més participació fins ara havia obtingut 44 respostes (un joc senzill i fàcil), mentre que per al 100è joc literari heu participat 67 persones, amb un total de 2105 fragments encertats. He rebut centenes de correus i m'heu transmès una energia increïble, ja que la immensa majoria no n'heu tingut prou amb arribar als 15 encerts que demanava per a obtenir el màxim de 3 punts, sinó que tossudament, amb il·lusió, heu continuat endavant fins a 30, 40, 50, 60 encerts, amb la corresponent feinada que això us ha comportat. GRÀCIES.
La persona que ha obtingut més encerts i, per tant, el premi especial d'un dels meus llibres dedicats, ha estat McAbeu amb 68 respostes correctes, és a dir, el ple. Aquests han estat els top ten:

68 McAbeu
67 Aigua
65 Maia V.
64 Martí F.
64 Ana B.
64 Assumpta C.A.
59 Bajoqueta
57 Ferran M.
56 Núria C.
53 Trini G.

El blog que ha proposat el fragment més fàcil, segons el nombre d'encerts, ha estat El basar de les espècies, amb 57 respostes correctes; i el més difícil, Cap a la A, amb només 2.

Si teniu alguna curiositat sobre el desenvolupament del joc, resto a la vostra disposició.

28 comentaris:

Joan ha dit...

Gràcies per impedir que les nostres neurones es rovellin i per afavorir els fluxos d'adrenalina (hi ha hagut moments estressants, quan rondaves la resposta, però no hi havia manera). Els cecs m'han donat la sort del sorteig, però el principal premi és el procès, la cerca, la interpretació de les pistes i sentir com la xarxa esdevé una eina que ens comunica, com es comuniquen les neurones del cervell.
Potser comencem a ser la xarxa neuronal del planeta. Seria bonic.

Joan

McAbeu ha dit...

No hi ha enigma que se´m resisteixi :-)
Ara seriosament, estic molt content d'haver participat en aquest Mega-Joc i sorprès d'haver estat l'únic en fer el ple. Estic d'acord en que El Basar de les Espècies va ser dels més fàcils però per mi el més difícil va ser un altre.
Ara mateix acabo de publicar l'apunt on explico com m'ho he fet i on dono la solució al meu llibre

McAbeu ha dit...

Per cert ara he vist que el link al meu blog que dona en Tibau està equivocat. Recordeu que ara el tinc a Blogger i és:
http://xarel-10.blogspot.com/

Assumpta ha dit...

Ostreeeeeeessss!!! Plaça Champions!!! Que hi ha triple empat a la quarta plaça i la UEFA ha dit que tots els empatats juguem la prèvia de la Champions!! :-)))

La meva més sincera felicitació a McAbeu que no sé pas com s'ho ha fet :-)) (ara salto al seu blog a llegir les explicacions) i a tots els participants...

Em fa il·lusió també veure a Aigua en plaça de Champions directa!! jajaja recordo que el seu em va costar però quan el vaig treure em vaig adonar que les pistes eren molt simpàtiques i ben buscades (la addicció a la Ginebra de l'escriptora jeje)

I enhorabona de nou a Jesús M. Tibau pels CENT Jocs... i per tota l'organització :-))

Reusenc ha dit...

Enhorabona per tot plegat. Quina feinada. Una curiositat, puc saber la quantitat d'encertants de la proposta del Consuetudinarium que no hi havia forma de trobar per enlloc? Salut i endavant.

bajoqueta ha dit...

McAbeu felicitats!!!!
La veritat és que alguns eren molt díficils, però hem fet tots una mica d'exercici mental.

Osti Jesús, lo de "La Divina comedia" ni en mils anys ho hagués encertat, però la pista era bona jeje.

aigua ha dit...

buuuuf!!!! el cap em deia prou, però era superior a mí i seguia buscant :) fins l'últim moment vaig estar buscant el llibre de Cap a la A, era mooolt dificil :)Però m'ho vaig passar mot bé!

Brian ha dit...

Sumo les meves felicitacions a tots els participants, i guanyadors, i bloggers, i el gran organitzador de tot plegat !!

Ja sabia que no arribaria mai al ple al joc 100 , pero estic content en el que vaig fer; no obstant aixo, m'autoflagellaré per no haver agafat el joc 98 - per cert, quina es la primera/ultima frase del llibre ?

I a continuar amb el 102, no ens dones treva, ei !! , de moment el joc resisteix pero mentre em queden dies ..... ;)

Carme Rosanas ha dit...

felicitats a tots els mega encertants. Nois i noies sou uns craks!

Els del PiT ha dit...

Moltes felicitats a tots, una bona tasca la vostra!
Hi ha algú que em pugui ajudar a trobar una samarreta que he perdut? Duia una inscripció...

Jesús M. Tibau ha dit...

Gràcies a tothom!!!
Reusenca, el fragment del Consuetudinàrium el van encertar 9 persones.
Brian, la primera i última frase del llibre Les intermitències de la mort és: al dia següent no va morir ningú.

Assumpta ha dit...

Jesús (ja que ens deixes fer preguntes jeje) El llibre que jo proposava "La societat literària i de pastís de pela de patata de Guernsey" quanta gent el va encertar?
I, en relació amb els altres llibres, va ser dels fàcils, difícils o cap a la meitat? :-))

Martí ha dit...

Jesus,

Aquest ha estat el primer joc literari en què he perticipat. El fet de tenir 68 blogs col.laborant ha fet que gent que no coneixiem el teu ens "enganxessim" sense pietat.

Ha estat dur, però divertidissim. Haig de reconèixer que el meu quart lloc és també gràcies a la Natàlia, la meva dona, que és una "bibliòfila" (es pot dir això?)
Enhorabona a McAbeu, perquè té molt de mèrit el què ha fet.

Martí F.

Puigmalet ha dit...

Ho acaben d'anunciar a Libertad Digital: "Irregularitats en la concessió del premi: McTibau i McAbeu són del mateix clan i beuen el mateix whisky."

Enhorabona a tots!

Carme ha dit...

Moltes felicitats a McAbeu i tot el "hall of fame" i sobretot a Jesús, que s'ho ha currat molt!

No sabeu com m'ha agradat participar. I he de dir que un gran culpable ha estat Jaume, d'El Basar de les Espècies, perquè en llegir el seu fragment i veure que el sabia, em vaig animar a continuar per la resta de blocs a veure si n'endevinava algun altre. Vaig anar trobant pistes, gent amb qui comentar i em vaig anar engrescant i animant fins als 48. Només em pena no haver començat abans perquè m'ho he passat genial.

Gràcies de debò

Trini González Francisco ha dit...

Uissssssssssshhhhhhh... jo he estat la "ten" sin bioalcohol...!!! XDDD pillada pels pèls! XDDD

M'ho he passat francament bé amb el 100è joc d'en Tibau i em sap greu no haver estat prou a l'alçada per no endevinar-ne algun més que ara em semblen "cantats".
Moltes gràcies a tots i a tu, Jesús, en particular. Ha estat una immensa i genial moguda! :)

Ah! I felicitats a McAbeu, el rei dels enigmes havia de ser el gran descobridor de tots els llibres! ;)

Txarli ha dit...

Ostres, em va semblar realment dificil encertar-ne algun pero encertar-los TOTS!...era massa

Felicitats McAbeu! i felicitats a tots i totes el blogaires que han participat.

El veí de dalt ha dit...

Felicitats als megacrac literaris!

Jacme ha dit...

m'agrada saber que m'he portat bé i no he complicat molt la feina als concursants!

felicitats a tots, al friki-guanyador (mira que encertar-les totes...) i als participants; i sobretot al Jesús: ets un atxa!

jomateixa ha dit...

Quins cracs!

Mon ha dit...

felicitats a tothom....som els millors jejeje

Cèlia ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Rocabruna ha dit...

Naltros, els alumnes de Cicle superior del CEIP Rocabruna de Picamoixons, també hi hem volgut participar. Hem après moltes coses, tot i que al final estàvem molt cansats, sobretot si no hi havia pistes!

Assumpta ha dit...

Gràcies, Jesús, pel quadre que ens has fet arribar amb els encerts de cada llibre, està molt bé!!

M'he alegrat en saber que el meu el van trobar 46 persones, el mateix número que "Seda" que proposava la Carme Rosanas i que ambdós llibres ocupen els llocs 9 i 10 en quant a encerts (de més a menys) o sigui, que no va ser gens difícil trobar-lo (admeto que potser era entretingut... jajaja només havia que mirar la foto i anar posant coses a Google i constatar el número de paraules amb l'altre pista) :-)

Veig que "El Tresor de Rackham el Roig" d'El Tentacle, tan sols el van encertar tretze persones... Tan sols veure'l vaig saber que era un Tintin i, com el meu marit els té tots :-)) jejeje

Ho he passat tan bé!! Recordo buscant a la Biblio tots els llibres de Coetzee a veure quin coincidia amb el començament (jo anava amb els meus "papers" amunt i avall) :-)

"La Fabricanta", de Dolors Monserdà... també el vaig trobar a la Biblio (aquesta que a Reus li diuen Matadero Público :-) és el que feia quan sabia l'autor però no el títol... així va aparèixer també el d'Imma Monsó :-))

Donar les gràcies també al Blog "Més content que un gínjol" :-)) que es va adonar que jo no interpretava bé una pista i va venir al meu blog a dir-me quelcom semblant a "mira't bé la pista, que és bona" :-)) de veritat, genial!!

Jocs així n'hauriem de fer un parell a l'any :-) (ara ho enyoro) :-)

A l'Abacus de Reus ens varem adonar que tots els llibres d'Editorial Columna tenen la portada semblant, amb gent d'esquena o de cantó que no se'ls hi veu la cara :-))

A la llibreria Gaudí de Reus vaig trobar "Olor a colònia" de Sílvia Alcàntara... em va fer una il·lusió!! Epsss i espero que la mestressa ja es trobi bé, que estava atenent a la gent amb una cama enguixada, asseguda a una cadira :-))

Ja paro, ja paro... semblo una iaia explicant batalletes :-)

Felicitats a tots!!!

McAbeu ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
McAbeu ha dit...

Ja ho he dit al meu bloc però hi torno: GRÀCIES A TOTS per les felicitacions.
Vaig fer el ple més que res per tossuderia: No vaig parar fins aconseguir-los tots (encara que no vaig treballar tant com l'Assumpta amb "papers amunt i avall").
Repeteixo: MOLTES GRÀCIES a tots vosaltres i ENHORABONA a en Tibau per la perfecta organització de tot plegat

Kudifamily ha dit...

Jo estic amb l'Assupta: aquest joc no pot morir aquí, s'hauria de poder repetir!!!

Reconec (ja ho he dit moltes vegades) que m'ho vaig passar pipa!
Veure que els anava descobrint m'esperonava a no deixar estar els que eren més complicats. I els ànims d'en Jesús quan li enviava els resultats també hi van fer molt.
Quan me'n faltaven una desena vaig pensar de deixar-ho córrer, però sóc tossuda i vaig anar per totes!!!
El còmic d'El Tentacle em va fer parar boja: els noms tan catalans que sortien em van fer pensar en un primer moment que era algun còmic d'en Massagran... després ja vaig rectificar, però vaig necessitar una segona ronda!

Al final, amb els tres que em van quedar, ja no podia més, hehe... estava esgotada i vaig dir prou.

I ara trobo a faltar aquella cerca frenètica, quasi malaltissa...

Per quan la propera "cacera de llibres"?????

Jesús M. Tibau ha dit...

Estic molt satisfet i agraït pel resultat del 100è joc literari, tant per part dels blogs col.laboradors com pels participants, ja que tothom ho ha fet amb entusiasme i il.lusió, i no sou pocs els que heu manifestat ganes de repetir.
De tant en tant, organitzo macro jocs literaris d'aquests tipus, que em deixen ple de goig, però també esgotat, ja que podeu imaginar que la inversió de temps en organitzar, coordinar, corregir, registrar i contestar l'allau de respostes, és gran. Ara he de pair i, segurament, a mitjà termini en tornaré a organitzar una altra com aquesta o, potser, més limitada. No ho sé, perquè la improvisació i l'instint mouen gran part dels fils d'aquest blog.
Gràcies per enèssima vegada.