04 de juny 2009

Els meus fragments: Matar l'enyorament


"Quan el temps passa, es torna un tirà que deixa enrere, sense cap mena de remordiments, sorolls, olors i gustos que ja no tornen, i que només resten guardats, amb data de caducitat, al fons de la memòria. Si ja teniu una edat, tots sabeu de quina mena de records parlo: d’aquella marca de refresc que no es fabrica, amb un gust difícil de precisar; de l’olor que feia l’entrada de ca la padrina; de l’esmolet quan arribava en moto al carrer fent sonar la mola per atraure les veïnes, que baixaven carregades de gavinets que no tallen."
.
Fragment del conte "Matar l'enyorament", inclòs al recull El vertigen del trapezista, i que serà un dels que formaran part de l'espectacle "Terra de mar i baldana, de La maleta portàtil, que es podrà veure aquest diumenge a la 6a Fira del llibre ebrenc.

10 comentaris:

Striper ha dit...

potser tindre que pensar en tornar-ho a llegir.

Comtessa d´Angeville ha dit...

Encara al meu poble arriba l'esmolet amb la moto, i l'home de l'arrop i tallaetes i el de les taronges... Encara van cridant pels carrers i les dones ixen de casa. Però sóc jo la que no està allà.

Mortadel.la Casolana ha dit...

Ostres... matar l’enyorament! Això és una cosa que no he aconseguit fer mai, matar-lo.
El fragment és molt bonic...

Raquel Estrada Roig ha dit...

"Matar l'enyorament", no sé si deu ser alguna cosa semblant a deixar perdre tota la Memòria...;)

zel ha dit...

Jo no me'n surto, de matar l'enyorament...

Cris (V/N) ha dit...

M'encanta el títol i la fotografia.... és una combinació de "les meves".... Jo també recordo l'esmolet, i el seu xiulet.... Bon bloc, m'el quedo pe repasar-lo... Salutacions cordials, i les gràcies per passar pel "meu raconet"....

TICTAC ha dit...

El fragment és molt bonic però a vegades costa de no trobar a faltar aquestes petites coses.

Tens rellotges teus al bloc Tictac
Salut!
Gaia

Anònim ha dit...

Les crides que es feien a La Fuliola...
...l'olor del sabo fet amb oli i escames de sosa ...

Lucia Luna ha dit...

:) curiós, precisament avui m'he atrevit a escriure quatre paraules per participar en el tema que vas proposar, i veig que el teu post és de records...
bé maco, he fet lo que he pogut, però t'asseguro que surt de dins, un
peto

http://elmeumon-luluji.blogspot.com/2009/06/la-barana-dels-teus-dits.html

bajoqueta ha dit...

Un gran fragment de veritat! :)