18 de juny 2009

Els anys malmesos

Amb aquest microconte he col·laborat en la iniciativa del blog dels 365 contes. Animeu-vos a participar.
Els anys malmesos


La humitat de les parets fa que el guix caigui i, a trossos, deixa veure uns totxos oblidats des de fa tant de temps, que han perdut l’interès pel món que els restava. El marc de la finestra necessita una mà de pintura, i l’aigua de pluja que ha entrat tots aquests anys, com un lladre, hi ha deixat cicatrius. Els vidres estan bruts i vells, plens de teranyines del temps, i per l’únic que està trencat es veuen teulades veïnes, uns quants nius d’orenetes i roba eixugant-se als terrats.
.
Una noia estén la bugada de llençols amb moviments apamats per la repetició. Duu un parell de pinces a la boca i, quan s’inclina, deixa endevinar uns pits tremolosos. La nuesa dels muscles es banya temptadora sota el sol, i ell recorda, llàgrima avall, els anys malmesos.
.

9 comentaris:

Thera ha dit...

Preciós! Amb poques paraules aconsegueixes que ho vegi, m'hi poso a dins.

Striper ha dit...

Molt bonic. Jo a veure si m'inspiro.

Asimetrich ha dit...

impressionant com captes un instant amb tan poques paraules. M'ha encantat

Oriol Esteve ha dit...

Moltíssimes gràcies per deixar-me formar part d'aquesta petita secció del teu bloc! És tot un honor!

Per cert, molt bo, aquest text!

Salut!

Perdó per no respondre abans, he estat fora uns dies...

rebaixes ha dit...

Haureu de prodigar-vos més i fer-n'hi un cada dia, així ens delectarem i anirem escurçant poquet a poquet la quantitat marcada de paraules fins ja no posar-n'hi cap i desacostumar-nos de llegir.

Anton.

Josep M. Sansalvador ha dit...

És una iniciativa molt bona, aquesta dels 365contes. Tal com diu en Jesús, animeu-vos !

Allau ha dit...

Per cert, Jesús, penses fer campanya pel Premi Blocs Catalunya o hem de votar espontàniament? ;p

bajoqueta ha dit...

Gràcies per participar Jesús!

El teu és la brevetat, però no per això deixes de transmetre moltes coses :)

Jordi Masó ha dit...

Em va entusiasmar aquest conte quan vaig llegir-lo a "365 contes"! Ara tot just acabo de començar un bloc dedicat al microrelat anomenat "La bona confitura" i m'agradaria molt publicar-hi "Els anys malmesos", si em dones el permís... El meu és un bloc tranquil (només un parell de microrelats per setmana) però que he endagat amb molta il·lusió. Pots donar-li un cop d'ull aquí:

http://la-bona-confitura.blogspot.com/

Salutacions,
Jordi.