13 de juny 2009

Paisatges de Catalunya: Priorat


Aquest dimarts, al programa de TV3 Paisatges de Catalunya, es va emetre el reportatge dedicat al Priorat, de la mà del viticultor Álvaro Palacios. Us convido a veure aquest reportatge, a partir del minut 31.40, especialment les vistes de l'ermita de Sant Joan del Codolar i de Siurana, que apareixen en diversos dels meus contes i que duc sempre a les butxaques i al cor.

Aquest programa de TV3 és fantàstic, i ens mostra els paisatges del nostre país d'una forma bellíssima, cosa per la qual els felicito; però no m'agrada gens que utilitzin els nostres paisatges en una mena de competició per a veure quin rep més vots i per a incrementar els seus ingressos amb missatges de mòbil a 1,20 € + IVA.

14 comentaris:

khalina ha dit...

no he vist el programa, però penso que els paisatges no poden competir entre sí. Cadascun tindrà la seva pròpia bellesa.

El Priorat és una zona preciosa. Tot i que hi he anat pocs cops

L'illa dels monstres ha dit...

El programa està molt i molt bé, amb unes imatges espectaculars (tot perfecte excepte el grafisme, això sí). Pel tema de votar el millor paisatge, també trobo que és una tonteria competir, però suposo que ho fan per fer una mica de calaix, perquè gravar aquest programa segur que els ha costat una bona morterada.

salut!

Ma-Poc ha dit...

Jo no vaig veure el programa, però serà qüestió de mirar-lo! ;)

maria ha dit...

A mi també m'agrada molt aquest programa. Té unes imatges impactants. Quan el veig em sento tan orgullosa de viure en aquest país...

fra miquel ha dit...

I és que molta gent es gasta una pasta per anar a llocs llunyans, a veure coses noves, i no saben que a casa nostra tenim paisatges bellísims.
No he vist el reportatge. Si tinc una estona clicaré l'enllaç que ens has deixat. També trobo que no es pot fer una competició de paisatges.
Una abraçada

Agnès Setrill. ha dit...

Doncs a mi em va ferir el cor.
No em perdo aquest programa, el trobava boníssim, fins el reportatge del priorat.
El va presentar el Sr. Álvaro palacios, que fa 20 anys que suca del Priorat, i ho va fer en castellà. Tot i que el que va dir, era molt interessant i molt bonic, és nota que s'estima la terra., no ententenc com no van fer l'esforç de fer-ho en català.
Hi ha molts famosos que son o que viuen del priorat i ho haguessin fet amb català.
I amés, en aquest cas, li van fer molta propaganda en aquest senyor.
...no me'n puc estar de la críticar-ho.
Aquest Sr. es veu molt maquet, però s'estava presentant el Priorat. Una comarca que m'estimo. Perquè en castellà?

Júlia ha dit...

A mi tampoc m'agrada que els paisatges 'competeixin' i això dels missatges als mòbils per fer negoci... bé, si la gent s'hi avé...

bajoqueta ha dit...

No!! Voteu el Delta de l'Ebre

No vaig trobar gens bé que El Priorat el promocionés algú de fora, no perquè parlés castellà, sinó perquè crec que hi ha molta gent no coneguda que se mereixia fer-ho. A part, que de pas va fer publicitat del seu vi descaradament, i no era el motiu de fer el programa. Crec que haurien tingut que buscar gent no coneguda per fer aquest programa.

Potser haguesses tingut que sortir tu Jesús! jajaaja

ximo ha dit...

O el mateix Llach. Sense fer publicitat del seu vi, clar.
Quant al programa del Delta, una petita estirada d'orelles:
Al presentador, Artur Gaya li van dir Gayá o Gaiá i una vegada mes a "Quico el Célio, el Noi i el Mut de Ferreries", els van rebateixar com Quico el Célio, el Mut i el Noi de Ferreries.
Peró ho van fer sense voler.

ximo ha dit...

M'ho deixava, això dels missatges SMS també ho trobo vergonyós, ara, potser es el que ens espera si s'estén la política de no fer publicitat a les teles publiques.
Peró amb el meu que no hi conten.

Ferran Porta ha dit...

No l'he vist mai, aquest programa, però deu estar bé. Una mena de "Catalunya des del cel" (es deia així, oi?). Aquell també era un espai excel·lent.

Lamento molt que la pública entri en el joc dels SMS a preu d'or.

Puigmalet ha dit...

Les imatges són fantàstiques, la finalitat del programa ja és més dubtosa. Ara bé, coincideixo plenament amb Agnès S.
¿Algú que fa 20 anys que ronda el Priorat i no xerra català és un exemple significatiu del nostre país? Malauradament potser la resposta és sí. Però des de TV3 han de difondre aquest tipus d'exemples? Em va fer pena.

Anònim ha dit...

Doncs a mi el paisatge que mes em va agradar va ser precisament el del priorat. Crec que el sr. Palacios ho va fer prou be..l'home... No se perque tan escandol per no haver-ho fet en catala. Aquests que es queixen segur que voten al Psc.
Jo no crec que us hagi d'estranyar mes aixo que no el nivell de catala del Montilla. Al cap i a la fi aquell senyoret no representa al Priorat, com l'altre a Catalunya.

Teresa Bosch ha dit...

Siurana és una preciositat de paisatge. Fa poc vaig descobrir-la i en vaig deixar un petit rastre al meu bloc (una foto presa des del mateix lloc que la teva i un haikú), però, com diu algú altre, els paisatges no són només bellesa sinó que també són vivències i records.