19 de setembre 2009

Participacions al 126è joc literari

En aquest post trobareu els enllaços a totes les jotes que participen al joc literari de tipus creatiu del mes de setembre. Animeu-vos!
Nova col·lecció de moments, Francesc Mompó, The daily avalanche, De res, massa, Jesús Ferré, la Cerdanya des de can Fanga, El bosc dels somnis, Opinalia, Cròniques de sota el mugró, Poesiaula, Antoni Fortuño, Els primers gestos del verd, Blog de l'Assumpta, Xarel-10, Planeta Clàudia, Compartirem misteris i desigs, Ester Baiges, Des del meu mar, Biblioaprenent, Lo blog deu Joan, La panxa del bou, 4t primària del CEIP Daniel Mangrané,
.
Els que tenim afició
Als versos i a la lectura
sentim gran satisfacció
que el Jesús en tingui cura
i a la jota amb devoció
hi posi literatura.
.
Los vells cantadors de jota
Mètrica no coneixien,
No feien cas dels “silàbics”
I rimaven com podien
Però hi posaven lo cor
I tothom los enteníem
Autor: Josep Cid
.
Jotes universitàries
Veu masculina:
Ara que ve la tardor
ja s’amaguen els melics;
ara que comença el curs
cantarem “pobre de mi”
que ja se tapen les xiques
fins que arribe Sant Fermí.

Veu femenina:
Això que t’ho penses tu
que encara anem destapades,
amb la palestina al coll
però ensenyant-ne les bragues:
i tu mira i miraràs
sense una rosca menjar-te.
Autor: Jesús Párraga
.
Vaig al bosc de la Joana
i allà una jota em complau
comptant, cantant i ballant
enlloc no trobem la pau
tot fent soroll a la xarxa
i el cacau és del Tibau.
Autora: Francesca Franco

Aquesta jota, mireu,
és un invent del Tibau,
és precís que la balleu,
amb ritme i gràcia, si us plau
i cap peu no menegeu
fins que jo vos diga au!
Autor: Miguel Àngel
.
Vaig preguntar a la pantalla
de quin obscur mal moria.
De tant que estimava, deia,
tot allò que és Poesia.
I de tant que ho estimava,
l’ordinador s’encenia.
Autora: Helena Bonals
.
Tots els amics de Tibau
mai deixem de cavil·lar
mira si en som de valents
que jotes volem cantar
de les Terres de Ponent
la meva us vull dedicar
Autora:Alba Panisello
.
Que bonic aquest nou repte
que tothom s’hi veu amb cor
doncs perquè a la catosfera
s’hi escriu amb lletres d’or
jo no vull ser pas pilota
però és que tots sou un tresor

És un gran plaer llegir-vos
sempre que puc us ho dic
potser un dia m’hi animo
i en un petit blog escric
mentres no arribi aquest dia
aquí fent jotes somric!

Autora:Maria Brufau
.
Balleu-la ja, sens temor,
a la plaça o vora el riu,
tant si és Ebre com si és Xúquer,
i si en dançar us deliu
mireu la vostra parella,
que amb picardia somriu.

Autor: Antoni Sales
.
A la fosca i en vent de dalt
han nascut unes xiquetes
los ulls grans com a fanals
enllumenen als seus pares
una d'elles se diu Neus
i ara dorm entre flaçades.
.
Li vull cantar una rondalla
a la nostra filla Neus:
Sigues feliç a la vida
i estima sempre als teus.
Demostra-ho quan envellisques
cantant rondalles als nets
Autors: Neus Sales i Joan Vidal
.
És la jota tortosina
la dansa que vaig ballar
amb un xic del Seminari
de qui em vaig enamorar,
Tibau, que la sap molt llarga,
ja me n’ha fet recordar.
Autora: Gemma Pellisa
.
Un gran premi és sortejat
en un concurs literari
on el Tibau ens convida,
mensualment, no pas a diari,
a escriure quatre paraules,
recordant vocabulari!
Autor: Adam Hospital
.
El mestre Jesús Ferré, amb l'humor que el caracteritza i les ganes d'apuntar-se a qualsevol embolic, ha fet un vídeo anunciant aquest joc.



I jo, per no ser menys, també canto al ritme de la jota tortosina:
Per tal de donar exemple
he de ser el primer en rimar
i amb aquest ritme de jota
a tots us vull abraçar
perquè estic molt agraït
de tenir-vos enllaçats.

4 comentaris:

Helena Bonals ha dit...

Falta la meva, et vaig enviar el link!
http://unacosamoltgranenunademoltpetita.blogspot.com

Josep Lluís ha dit...

Com us envejo. Cada dia que passa tinc més clar perquè soc de ciències...

Josep M. Sansalvador ha dit...

Molt bones totes les jotes.

gemma ha dit...

aix, ara m'adono que hagués trencat l'ambigüitat posant "de qui em vaig enamorar", perquè parlo del ballador... Si pots, m'ho canviaries Jesús? També té 7 síl·labes!