26 d’abril 2008

El vertigen del trapezista a Santa Bàrbara, i més


Ahir divendres, dins del marc de les Jornades Culturals, a la Biblioteca de Santa Bàrbara, vaig presentar El vertigen del trapezista, en un acte organitzat per la Plana Ràdio, amb la col·laboració de l'Ajuntament.

En primer lloc vull agrair el tracte rebut per tothom, ple d'exquisida cortesia i amabilitat. Diverses vegades durant l'acte se'm va agrair la meva presència i el fet d'haver anat a un poble petit on, teòricament, la meva visita no tindrà tanta repercussió com en una ciutat gran. Tot al contrari, a mi m'encanta anar a pobles petits on, normalment, et sents més acollit i la relació que s'estableix és més senzilla i propera. A més, la grandesa dels pobles no es medeix en la seva extensió, ni en el nombre d'habitants, sinoó en la noblesa de la seva gent.

Durant l'acte van parlar el regidor de Cultura, Alfred Blanch, l'alcalde, Jordi Boronat, i per part de la Plana Ràdio, Josep Roig i Tere Giné. Aquests dos últims van llegit alguns dels contes, així com també la Roser Solé i dues joves col·laboradores habituals de la Plana Ràdio, la Míriam i la Sarai.

Cal dir que allà on vas et trobes sempre amb algun blocaire que et dóna recolzament. En aquest cas es tracta de Dani Gil, que no tan sols ha fet el reportatge fotogràfic, sinó que també m'ha deixat un bolígraf de l'Ebresfera que, per cert, no li he tornat.

En definitiva, un vespre encantador, que no es va acabar aquí.

Passades les nou, mentre tornava cap a Tortosa, vaig pensar que, tot i que probablement ja s'hauria acabat l'acte, podria passar per la Biblioteca de Roquetes on se celebrava el seu primer aniversari .
Deixo aquí les meves felicitacions per aquest any ple d'activitats, i m'afegeixo a l'acte d'homenatge que es va fer a Gerard Vergès, amb la lectura compartida per part d'autors ebrencs de l’obra poètica L’ombra rogenca de la lloba .

Encara vaig tenir temps de xerrar amb el personal de la Biblioteca i diverses persones de la cultura, com ara Emigdi Subirats i la seva dona Aracel·li, Vicent Pellicer, Francesca Aliern, Miquel Àngel Pradilla, Sisco Ollé, Xavier Aragó, Jaume Llambrich, Lluís Martín, i el meu cantautor de capçalera que havia fet un recital, Jesús Fusté i la seva banda.

2 comentaris:

Daniel Gil Solés ha dit...

Jesús,
si, va ser una tarda molt agradable, molt en familia.
Gràcies pels elogis per les fotos! :-)... i si!! Upss, em deixar el boli de l'Ebresfera!!! Bé, en la propera presentació ja me'l donaràs!
Salut!
Dani

bajoqueta ha dit...

Vaja gentada sí, no com a Tarragona que erem poquets jeje, però bueno és normal. La gent de ciutat són més estirada jajaja.