20 de novembre 2007

De pel·lícula: Anything else, de Woody Allen

Jason Biggs i Christina Ricci protagonitzen aquesta comèdia romántica on Woody Allen torna a posar de manifest la problemàtica del món de la parella, la dificultat de coincidir tots dos en un mateix punt alhora.

"Les dones són l’únic que coneixerem del paradís a la terra."

"Jo estava deprimit perquè m’havia deixat la meva xicota i vaig anar al psicòleg.
—Per què estàs tan deprimit i has fet tot el que has fet?— em va dir.
—Per què jo m’estimava la noia.
—Doncs ho haurem d’estudiar.
—No s’ha d’estudiar res— li vaig dir. Jo volia la noia i ella m’ha deixat.
—Per què és tan intens el seu sentiment?
—Perquè m’estimava la noia!
—I què hi ha davall de tot això?
—Res, que m’estimava la noia!
—Doncs hauria de donar-li medicació.
—No en vull, de medicació, vull la noia!
—Donc ho haurem de treballar tot això.
I en aquell instant vaig arrencar un extintor i l’hi vaig esclafar al cap, i uns xicots de la companyia elèctrica em van endollar unes pinces al cap."

"Estic boja per tu des de que et vaig conèixer. No ho vas notar en la meva indiferència?"

"Ella ja és histèrica; el Pentàgon hauria d’utilitzar les seves hormones com a guerra química."

"He promès als meus alumnes anar a veure una exposició de Caravaggio. Els prometo una mica de cultura, de tant en tant, per evitar que es matin els uns als altres a cops de cadena."

"Quan escriguis mira de ser original, però si has de plagiar, plagia al millor."

"—Ah, no res, parlava sobre l’estranya que és la vida, tan plena de misteri i inexplicable.
—Bé, és com tota la resta."

3 comentaris:

Ferdinand ha dit...

Pel sol fet de ser una pel·lícula d'en Woody Allen i les frases magistrals que ens has deixat aquí, jo diria que gairebé és obligació haver vist la pel·lícula.

Un fan d'Allen Stewart Königsberg (s'acosta el seu aniversari, per cert).

Un fan de l'Allen no és imparcial, clar.

Ferdinand ha dit...

post scriptum: Sóc en Ferran, del Cuirassat Potemkin, que he canviat de nom!

Anònim ha dit...

Unes frases genials, com no tractant-se d'Allen! Per cert, que la varen fer fa poc per la tele. Només l'he vista una vegada, al cinema. L'hauria de tornar a mirar perquè no la recordo gaire. Per les frases m'han vingut al cap un parell d'escenes.