26 de novembre 2007

Enhorabona: els blocs arriben a les aules

Em sento satisfet de poder escriure aquest post per a aplaudir la iniciativa d'un professor de secundària del Penedès de promoure la creació de blocs personals entre els seus alumnes. Podeu observar el desenvolupament d'aquesta iniciativa al seu bloc Defensa contra les forces del mal, a la secció anomenada Comunitat de l'anell. Dins d'aquesta Comunitat es troben tots els blocs creats pels alumnes, d'acord amb els seus gustos i aficions.
Ja he dit alguna vegada que considero els blocs com una eina de primer ordre dins de l'ensenyament per a incentivar l'escriptura, la lectura i la creativitat. Enhorabona.
Seguiré d'aprop l'evolució d'aquesta iniciativa a la qual dono tot el meu suport i simpatia, i us convido que m'informeu d'altres projectes semblants.

5 comentaris:

Severus ha dit...

Gràcies pel comentari i pel suport, Jesús. La Comunitat de l'Anell agraeix els teus ànims i els teus bons desitjos. Esperem lluitar "contra les forces del mal" durant molt de temps.

Una abraçada!

Anònim ha dit...

Et convido a respondre aquest 'meme'

1- Jo fa deu anys enrere: Estudiava moltíssim, tenia una semirelació amorosa i començava la meva vida literària. I em creia amargat. Vull tornar a aquells temps!

2- Jo cinc anys enrere: Feia un any que coneixia de debò en Harpo. La resta de la meva vida no tenia més importància, crec.

3- Jo fa un any: Acabava d'entrar a la feina on estic ara i tota la meva vida havia millorat de cop.

4- Ahir (dia 25 de novembre): Estava dinant i berenant i sopant i allargant la festa amb els amics i el nostre 'míster' celebrant el millor resultat de la història de l'entitat competitiva d'on formo part.

5- Avui (dia 26 de novembre): Primer dia de feina (per fi!) després de tants dies de baixa.

6- 5 cançons: Que complicat, per favor! N'hi ha tantes en tants moments diferents! A veure, ara com ara: My way amb Frank Sinatra, I was born to love you de Queen, La Marsellesa de Roger de Lisle, Mediterráneo, de Serrat i el final de L'Or del Rhin de Wagner (especialment aquesta versió històrica, plena de simbolisme arreu!).

7- Cinc llocs per visitar: París, Praga, Lucca, Coimbra i Bayreuth, és clar.

8- Cinc coses que m'agrada menjar: Formatge, pasta, callos, paella i tiramisù.

9- Cinc joguines preferides: Trivial, Risk, Monopoly, Hundir la flota (sí, els meus jocs eren en castellà), Nightsade.

10- Cinc distribucions de GNU/Linux preferides: Passoparaula.

11- Cinc persones a les que passo aquest mem: Bloginstant, Jesús M. Tubau, Menxu, Martanit i La llança de Klingsor.

Ferdinand ha dit...

Has llegit els blocs de la comunitat de l'Anell aquesta?

sense comentaris.

Anònim ha dit...

A vegades penso que parles per parlar, sense conèixer massa la realitat del que dius, cosa respectable encara que sols ho sigui mínimament, fins que com hauràs notat si tens una mica de sensiblitat empàtica toques la feina d'altri, per incentivar la literatura els blocs no hi pinten res o ben poca cosa, el que s'ha de fer és el que fan professor de raça amb els alumnes fer-los estimar la literatura que res té a veure amb blocs que juguen a altres coses, per tant el que et deia jo visc dins un institut ja fa uns anyets i t'asseguro que no és el suport dels blocs el que necessitem, a no ser que aquest el fes Borges, Quevedo, Mercé Rodoreda o ANdreu Carranza per citar el nom de quatre cracks de veritat, no es pot dir tot el que ens passa pel cap.
Salut als professors de vocació.
Albert Guiu.

zel ha dit...

ei, ei, que els meus ninins ja en tenen un que l'anem fent entre tots i amb set anyets ens ho passem pipa tots plegats, aprendre, llegir, riure, escoltar cançons, fer descobertes, jugar a endevinar, i.... tot el que surti! Diuen que és "LA MILLOR PAGINA D'INTERNET" ah, que et pensaves? Jeje, hem disfrutat molt i ho seguirem fent...