06 de novembre 2007

De pel·lícula: Millor impossible, de Jame L. Brooks

Com des de fa algunes setmanes, en aquesta secció dels dimarts em dedico a destacar algun fragment del guió de diverses pel·lícules. En aquest film de 1997, de títol original As good as ti gets, Melvin Udall (Jack Nicholson) és un novel·lista maníac i obsessiu de caràcter insuportable que cada dia va al mateix restaurant per ser atès per la mateixa cambrera (Helen Hunt). La seva vida es transtorna quan estableix relació amb el gosset del seu veí homosexual. La pel·lícula té unes bones interpretacions i alguns moments dignes de recordar.

—Quina edat tens? Si ho endevinés per la teva mirada diria que uns 50.
—Doncs per la teva mirada jo diria que ets amable; així que… al dimoni les mirades!

—Putos cabrons de merda de la mútua! Perdó.
—Tranquil·la, em sembla que aquest és el seu nom tècnic.

Per a molta gent aquesta és la seva història: bons temps i rotllets de primavera. El pitjor no és que tu ho hagis passat malament, sinó que et posa a parir que els altres s’ho hagin passat bé.
El millor que tens és la teva disponibilitat per a humiliar-te.

6 comentaris:

Anònim ha dit...

Fantàstica pel·lícula amb un Jack Nicholson esplèndid. Una història senzilla però que crec que a molts ens va arribar ben endins. La Helen Hunt també fa un gran paper.

Robert Verge Monclús ha dit...

Sí senyor. Una gran pel·licula i una gran interpretació dels actors principals.

Dani Coll ha dit...

Sí. Un film entretingut que combina uns diàlegs molt ben treballats amb la facilitat interpretativa del Nicholson i la graciosa espontaneïtat de Helen Hunt.

En un registre diferent, però també en certa manera còmic i amb personatges amb problemes psicològics, us recomano "Elling". Una pel.lícula noruega del 2002 que he vist darrerament i m'ha agradat molt (comentada al meu blog).

Salutacions.

Unknown ha dit...

Em sembla que va ser tota una sorpresa l'èxit d'aquesta pel·lícula, fins i tot per als implicats en la seua producció. Magnífics els papers de Helen Hunt i Jack Nicholson, no tant el de Greg Kinnear.
Recorde com Nicholson camina per la vorera i no vol trepitjar les ratlles entre els taulells, magnífic.

Unknown ha dit...

Una pel·lícula bona i un Jack Nicholson genial com sempre. És un dels meus actors preferits.

Anònim ha dit...

Aquesta pel·lícula em va agradar molt. Recordo el tros del Jack Nicholson en el restaurant. Un personatge groller i torracollons però en el fons un tros de pa.